Pandemia koronawirusa bez wątpienia odcisnęła swoje piętno na rynku alkoholowym. Jak wynika z danych Nielsena, od początku jej trwania czyli od marca 2020 do lutego 2021, koszyk alkoholi zmniejszył się o 1,4% w porównaniu do analogicznego okresu przed pandemią. Polacy kupili o ponad 51,4 mln litrów mniej alkoholu. Mimo wszystko jest to różnica całkiem niewielka, biorąc pod uwagę dłuższy lockdown oraz niepewność zawodową wielu osób. Spośród wszystkich rodzajów alkoholi, whisky była najbardziej odporna na zawirowania związane z pandemią i spowolnieniem gospodarczym. Rzekłabym nawet, że jesteśmy fenomenem pod tym względem w Europie. Według danych zebranych w raporcie KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”, napoje wysokoprocentowe odpowiadają za 75% całego segmentu, z czego aż 87,6% to część przypadająca na whisky i whiskey. Za 4,5% odpowiadają koniaki i brandy, inne alkohole wysokoprocentowe – za 7,9%. W kolejnych latach whisky ma jeszcze umocnić swoją pozycję w Polsce, z prognozowanym średniorocznym wzrostem wynoszącym 6,2%. Z czego wynikają te wzrosty? Ludzie edukują się w zakresie konsumpcji whisky i przestają ślepo wierzyć w siłę marki. Chłoniemy wiedzę na temat tego rynku i kupujemy świadomie, czytając to co widnieje na etykiecie, a tym samym poszukując nowych doznań smakowych i aromatycznych. Blendy wstępem do single maltów Co prawda na świecie i w Polsce znacznie więcej pije się tańszej whisky blendowanej (tzw. blended) niż single malt, ponieważ to właśnie ta kategoria buduje świadomość konsumentów. Jednak wielu z nas, gdy już spróbuje blendu, chciałaby posmakować czegoś innego, lepszego jakościowo lub poznać bliżej produkt pochodzący z jednej destylarni. Następuje zatem migracja z tańszych odmian blended whisky do single malts. To wszystko skłania mnie do stwierdzenia, że rynek alkoholi Premium będzie rozwijał się dynamicznie w kolejnych miesiącach i latach. Wg niektórych ekspertów, segment whisky luksusowych w naszym kraju w ciągu najbliższych 5-6 lat potroi swoją wartość. Obecnie stanowi on zaledwie około 2 proc....

czytaj dalej

Artykuł Rynek whisky ma się dobrze. Polacy coraz częściej sięgają po droższe odmiany tego trunku. pochodzi z serwisu Whisky Live Warsaw.

Podziel się